top of page
  • galrudko

שיעור על פטרוזיליה



פֶּטְרוֹזִילְיָה (שם מדעי: Petroselinum crispum) היא עשב תיבול ממשפחת הסוככיים. מוצאו מדרום אירופה. צמח זה הוא דו-שנתי. עליו של צמח זה הם בצבע ירוק כהה.(ויקיפדיה)

פטרוזיליה היא עשב תיבול נפוץ, בעל סגולות רפואיות רבות. בפטרוזיליה, הגדלה היטב בתנאי האקלים הישראלי, נעשה שימוש רב במטבח. עלי הפטרוזיליה הירוקים הינם בעלי טעם עדין ומשמשים כתוספת למרקים, בשרים, סלטים ועוד.

אז כיצד ניתן לגדל פטרוזיליה בבית?

גדלה בעיקר בחורף ובאביב ובמקום מוצל ממשיכה לגדול גם בקיץ. אפשר לגדל גם בעציץ. עדיף במקום עם חצי צל ולא שמש מלאה. קרקע:

הפטרוזיליה תגדל ללא קושי על רוב סוגי הקרקעות. על הקרקע להיות עשירה ומנוקזת היטב. צמח הפטרוזיליה אוהב מים ולכן מומלץ לשמור על קרקע לחה עד לנביטה. אור:

במצב האופטימלי, הפטרוזיליה זקוקה לשמש מלאה. אך אם אין הדבר מתאפשר, ניתן גם להסתפק בצל חלקי. בעת זריעת הפטרוזיליה, יש לשמור על מרווחי זריעה של 10-15 סנטימטרים ולזרוע בעומק של חצי סנטימטר עד סנטימטר. הנביטה תחל כחודש עד שלושה חודשים לאחר מועד הזריעה. בכדי לעודד את צמיחת הפטרוזיליה, יש להקפיד על גיזום הצמח לעתים תכופות. יש לגזום עלים בוגרים ועלים נגועים או מתים. כמו כן, חשוב לנכש עשבים בסביבת צמח הפטרוזיליה. בין העלים הבודדים שניתן לגדל לאורך רוב השנה ללא צורך בשתילה מוחדשת בהכרח.

גובה צמח הפטרוזיליה יצמח לגובה של 45 -30 סנטימטרים, תלוי בזן.

פריחה:

פרחים לבנים וקטנים, יופיעו לראשונה כשנתיים לאחר הזריעה. מומלץ לדלל את הפרחים בכדי להקל על השורש אשר משקיע את האנרגיה שלו בעלים.

לאחר קטיפתה, ניתן לשמור את הפטרוזיליה בקירור או בהקפאה על מנת לשמור על טריותה. גם שורש הפטרוזיליה משמש למאכל ואותו מומלץ לעקור רק לאחר עונה אחת לפחות, כאשר השורש יהיה גדול מספיק. כמו כן יש לעשות זאת מעט לאחר הופעת הפריחה.

הוראות גידול

מתי: ספטמבר-אפריל

15-25 מעלות

משך זמן הנביטה: 21-30 יום

עומק זריעה 0.5-1 ס”מ

מרווח שתילה: 4-5 ס”מ

מזריעה ועד קטיף: 60-80יום

משתיל ניתן להפחית כ10ימים



571 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page